Etiket arşivi: Hukuk Danışmanı

Hukuk Danışmanlığı

Tüketici Hakları;

Ülkemizde tüketici hakları derneklerine ve şikayetim var platformlarına satın aldığı ürün veya hizmetle alakalı olarak tüketiciler tarafından gelen ve ardı arkası kesilmeyen şikayet konularına bir yenisi daha eklendi. Herhangi bir firmadan ürün veya hizmet satın alan tüketicilerin verilen hizmet sonrasında o hizmetle alakalı olarak bilgi talep eden tüketicilerden verilecek bilgi karşılığı yüksek miktarda ek ücretler talep etmeleri tüketici şikayetlerine konu olmaktadır.

Özellikle tüketicilerden 63 kalemde haksız yere ücret talep eden banka şirketleri tüketici kredisi kullanan vatandaşların, dosya masrafı, kredi kartı aidat ücretleri veya diğer konular hakkında ilgili bankadan bilgi almak istediğinde arşivden bulma ücreti adı altında ücretler talep etmesi son günlerde tüketici şikayet siteleri ve sosyal paylaşım platformlarında çok sık dile getirilmektedir.

4077 sayılı tüketici hakları kanununa göre, tüketicilerden hizmet hakkında talep edilen bilginin, para ile satılamayacağını net bir şekilde ifade edilmektedir. Özellikle tüketicilerin bankacılık şikayetlerine konu olan verdikleri hizmet sonrası bilgi talebinde bulunan vatandaştan, ücret talep edilmesinin yasal bir dayanağı yoktur.

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu’na göre bu talep tüketici aleyhine bir ücretlendirmedir. Tüketici Hakları Kanunu, satıcı veya hizmet sağlayıcının tüketici ile müzakere etmeden tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe sebebiyet veren sözleşme koşulları haksız şarttır.

Sözleşme sonrası taraflardan birinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı bir niteliğe sahip değildir. Sözleşme olmadan böyle bir ücretin talep edilmesi tüketici hakları kanununa göre yasal değildir. Ülkemizde 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu‘na göre, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak kişilerin satın aldıkları hizmet veya ürünler hakkında bilgi edinme hakkı vardır. Bilgi verme zorunluluğu olan firma ve şirketlerin verdikleri hizmetler sonrası tüketicinin bilgi isteme hakkını hiçe sayarak bu uygulamadan ücret alması haksızlıktır.

Hukuk Danışmanları, Avukatlar

Hukuk Danışmanları, Avukatlar

Hukuk, devletin yaptırım gücünü belirleyen bir yapıdır. Ülkeyi kontrol ve eşitlik altına alan kurallar olarak bilinen hukuk kuralları toplumumuzun adaletli bir şekilde yürütülmesi açısından önem taşımaktadır. Bir çok sektörde danışman olarak bildiğimiz çeşitli kişiler çalışır. Bu şekilde çalışan insanların çoğu insanlarla birebir ilgilenir ve sorunları dinler.

Hukuk alanında bu görevi üstlenen kişilere hukuk danışmanı denilmektedir. Kanunların hukuki konuları ile hukuk danışmanı ilgilenir. İnternetin gelişmesi ile hukuk danışmanlarına ulaşmamız ve sorunlarımızı çeşitli ağlar aracılığı ile iletmemiz daha kolay bir hale gelmiştir. Bu ortamda anında geri bildirim aldığımız hukuk danışmanları ile sohbet edebilir ve istediğimiz soruları sorabiliriz. Aynı zamanda bu amaçla forum sitelerinden yararlanabiliriz.

Hukuk deyince akla bütün sorunları kapsayan ve çözüm önerilerini bize sunan bizi huzura eriştirecek olan kurallar bütünü gelmektedir. Modern teknoloji ve ilerleyen çağlarımızın gelişmişliğini takip ettikçe bu değişim sayesinde avukatlara ulaşmak ve danışmanlarla iletişim kurmak için hukuk danışmanı formu doldurmamız yeterli görülmektedir. Bu nedenle dava ve çeşitli başvuruları yapmadan önce siz de hukuk sitelerini ziyaret edebilir, iletiler göndererek hukuk danışmanından istediğiniz bilgileri alabilirsiniz. Bu süreçle geri bildiriminiz hızlı bir şekilde gerçekleştirilecektir.

Bu sürekli değişen hukuki maddeler doğrultusunda art niyetli insanlar tarafından kandırılmamak, karşılıksız kalmamak amacıyla başımıza bir durum gelmeden öncede bu bilgilere sahip olabiliriz. Bunun içinde yapmanız gereken tek şey hukuk sitelerindeki bilgileri takip etmemiz gerekmektedir. Danışmanların sabit yerlerdeki bürolarına giderek bize hukukun tüm gerçek yüzünü anlatacak bir hukuk danışmanı bulmaya fırsatınız ve maddi gücünüz yok mu? O zaman hukuk danışmanı sahibi olmak ve hukuk danışmanından bilgi almak istiyorsanız fazla uzağa gitmenize gerek yok, hukuk sitelerini ziyaret ederek bilgi edinebilirsiniz.

Müşteri; bir mala ve ya bir hizmete maddi bir ödenek ayıran kişiye denir. Türkiye Cumhuriyeti anayasalarına göre ise bir mal ve ya hizmete maddi ödenek ayıran kişilerin, bu mal ve ya hizmet üzerinde kesin ve reddedilmez hakları vardır. Tüketici hakları başlığı altında toplanan bu haklar firmaların bu kurallara uymadığı takdirde işlem yapılmasını gerektirmektedir. Hukuk danışmanı ise bu konunun hukuki sürecinde ne gibi haklarınız olduğunu neler talep edeceğinizi, beklentiniz doğrultusunda bir şey kazanıp kazanamayacağınız hakkında bilgi verir.

Hukuk danışmanı birçok hukuki konuda olduğu gibi bu konuda da vatandaşların çok büyük yardımcısıdır. Haklarını tam olarak bilmeyen kişileri bilgilendirmek amaçlı çalışan bu kişiler kanunları çok iyi bildikleri takdirde faydaları da bir o kadar çok olur. Tüketici hakları çok geniş ve kapsamlı bir konudur. Ve bu konu hakkında normal bir vatandaşın her şeyi bilmesi tabi ki mümkün değildir. Bu durumda devreye hukuk danışmanları girmektedir.

Ama danışmana gitmek için bile kişinin hakları ve şikayetleri hakkında bir şeyler bilmesi gerekmektedir. Hiç bir hakkı olmadığını düşünen elinden bir şey gelmeyeceğini düşünen insanlar bu konuda bir adım atmaktan çekinmektedirler. Çekingen adımlarla bu yola çıkılamayacağı için insanlar daha bu kısımda yolda kalmaktadırlar.

Eğer siz de bilinçli tüketiciyseniz satın aldığınız hizmet ve ya ürün üzerindeki haklarınızı az buçuk biliyor ama derinleştirmek istiyorsanız yapmanız gereken tek şey hukuk danışmanına başvurmaktır. Danışmanın size anlatacağı haklar doğrultusunda hareket ederek hukuki süreci başlatabilirsiniz. Hukuki süreç boyunca haklarınızı bilerek savunmak tabi ki sizin için çok daha iyi olacaktır. Bu sizin bilinçli bir tüketici olduğunuzu, hakkınızın kolayca yenmeyeceğini onlara gösterebilmek için en iyi yoldur.

Mahkeme Kararları

Mahkeme Kararları

Ülkemizde Tüketici Hakem Heyetlerine ve Mahkemelerine en fazla şikayet edilen kurum yüzde 59 oran ile bankalardır. Dolayısıyla en fazla mahkeme kararı alınan kurum da bankalar oluyor.
Bu bankalarla alakalı mahkeme kararlarının alınmasının arkasında hem şirketler hem de tüketiciden gelen yoğun şikayetler etkili oldu.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı verilerine göre Hakem heyetlerine geçen yıl yapılan 446 bin 54 başvurunun, 263 bin 428′inin bankacılık sektörüne ilişkin olduğunu açıklandı. Başvuruların sonucunda mahkeme kararıyla yüzde 86’sı tüketici lehine sonuçlandı. 2012’deki başvuruların yüzde 59’u, yani 263 bini bankalarla ilgili yapıldı.

Bankaların, değişik adlar altında tüketicilerden 64 kalem ücret ve komisyon aldığına dikkati çekildi. Şirketler de özellikle ticari kredi ve ticari kredilerin erken kapatılması ve ödenmesi halinde alınan ücretlerin fazlalığından dolayı çokça şikayette bulunuyordu. Kanuni boşluklardan faydalanan bankalar müşterilerini önceden bilgilendirmeden çeşitli isimler altında hesaplarından kesinti yapıyorlar, bu gelen yoğun tüketici şikayetleri sonrası Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ve hükümet harekete geçmiş yeni bir Tüketici Koruma Yasası taslağı hazırlayarak TBMM ‘ye sunmuştur.

Bankalar tüketicilerden yaptığı bu kesintileri yaygın olarak yapıyorlar. Çoğu zaman yapılan bu haksız kesintiler dünya bankacılık literatürüne girecek cinsten oluyor. Peki haksız yere kesilen 64 kalemde neler var? Neler yok ki. Atm hızlı para çekme ücretinden, para bozdurma ücretine, aylık işlemsizlik ücretinden fatura ödeme komisyonu kadar tam 64 çeşit çok acımasızca değil mi? Bankaların her yıl rekor denilebilecek düzeyde kar açıklamalarının nedeni tüketicilerin ceplerinden zorla alınan bu paralar nedeniyle olmaktadır.

Bankalar tüketiciler tarafından mahkemeye verildiklerinde mahkeme kararının aleyhlerine olacağını bile bile bu paraları kesiyorlar. Çünkü yapılan araştırmalara göre, haksız yere kesinti yapılan tüketicilerin yalnızca yüzde 0.5 ‘i Tüketici Hakem Heyetlerine ve Mahkemelerine şikayette bulunuyor. Tüketiciler uzun süren mahkeme kararlarını beklemek istemiyorlarsa Sikayet.com gibi 7/24 ücretsiz hizmet veren sosyal medya tüketici şikayet, paylaşım ve çözüm platformuna internet üzerinden çok kolay ve zahmetsiz bir şekilde başvuru yaparak çok kısa sürede olumlu sonuç alabilirler. Haksızlığa karşı her ses çıkarmadığınız anda bir sonraki seferde yapılacak haksızlıklara da öncülük etmiş olmuyor muyuz?

Tüketici Dernekleri ve Tüketici hakları

Tüketici Dernekleri ve Tüketici hakları

Ülkemizde Çevre ve Şehircilik Bakanlığının çalışmalarıyla Kentsel Dönüşümün başlaması ve buna bağlı olarak inşaat sektörünün hızla gelişmesiyle bankaların tüketicilere verdiği düşük faizli ihtiyaç ve konut kredisi alımlarında bir patlama meydana gelmiştir. Buna bağlı olarak bankaların tüketicilere yönelik bazı hukuksuz uygulamaları gelen şikayetler üzerine yeni tüketici yasası hazırlanması zorunluluğunu getirmiştir.

Henüz taslak halinde olan ve TBMM’de görüşülen yasaya göre yapı ruhsatı alınmadan yani -maketten konut satışı- tüketicilere ön ödemeli konut satışı yapılmayacak. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenen büyüklüğün üzerindeki projeler için -bina tamamlama sigortası- yaptırılması zorunlu olacak.

Tüketici, satın aldığı konuttan çeşitli sebeplerle vazgeçmek istemesi durumunda 14 gün içinde ön ödemeli konut satış sözleşmesinden cayma hakkına sahip oluyor. Mevcut kanunda 30 ay olan konutun teslim edilme süresi 36 aya çıkarılacak. Devir ve teslim tarihine kadar tüketiciye belli masrafları ve sözleşme bedelinin yüzde 2’sine kadar tazminat ödemek suretiyle sözleşmeden cayma hakkı verilecek.

Bakanlığın verdiği Kampanyalı Satış İzin Belgesi kaldırılarak böylece konut satışlarının devlet garantisinde olduğu yönündeki yanlış anlaşılmaların önüne geçilmiş olacak. Konut finansmanı sözleşmesi yazılı olarak kurulmadıkça geçerli olmayacak. Geçerli bir sözleşme yapmamış olan konut finansmanı kuruluşu, sonradan sözleşmenin geçersizliğini tüketicinin aleyhine olacak şekilde ileri süremeyecek.

Tüketicilerin herhangi bir mağduriyeti durumunda tüketici dernekleri gibi ücretsiz hizmet veren tüketici sitelerine ve müracaatınız halinde sizin adınıza karşı yüklenici kurumla anında iletişim kurarak hakkınızı arayan tüketici adresleri mevcuttur. Tüketiciler yaşadıkları bir haksızlığı 7 gün 24 saat hiçbir ücret ödemeden şikayet sitelerini tıklayarak da haklarını arayabiliyorlar.

Ayrıca tüketiciler haklarıyla ilgili başka bir sorun ve bilgiye ihtiyaç duyduğunda hukuk danışmanlığı yapan ve satın aldıkları malın hatalı veya arızalı olması durumunda tüketicilerin sağlıklı bilgi almalarını, Tüketici Haklarını Koruma Kanununa göre hareket etmelerini sağlayan alo 175 şikayet hizmet hattı bulunmaktadır. Tüm bu hatlar, şikayet siteleri, tüketici dernek, kurum ve örgütleri tüketicinin lehine çalışan oluşumlardır. Tüketici olarak yalnız olmadığınızı bilmeniz ve bir haksızlığa maruz kaldığınızda hakkınızı aramanız gereklidir. İster tüketici dernekleri vasıtasıyla, ister hakem heyetleri isterseniz de şikayet siteleri vasıtasıyla haklarınızı sonuna kadar arayabilirsiniz. Tüm bu örgüt ve siteler sizlere yardım için hazır beklemektedirler.

Hukuk Danışmanı ve Şikâyet çözümleri

Hukuk Danışmanı ve Şikâyet çözümleri

Hukuk Danışmanına olan ihtiyaç insanların hayatları sürdüğü müddetçe artarak devam edecektir. Hukuk konusunda merak ettiğiniz her konuda hukuk danışmanı size yardımda bulunmak için çaba harcayacaktır. Hukuk konusunda ihtiyaç kişilerin haklarının savunulması durumlarında ortaya çıkmaktadır. Kişiler haksızlığa uğradıkları zaman, eşlerinden ayrılmak istedikleri zaman ya da bir tartışma esnasında savunulmaya ihtiyaç duydukları zaman hukuk danışmanlarından yardım talep etmektedirler.

Hukuk danışmanları özellikle bilişim hukuku, ceza hukuku, iş hukuku, ticaret hukuku, aile hukuku, şirket hukuku, gayrimenkul hukuku gibi alanlarda gerekli bilgi donanımı bulunan avukatlar hukuk danışmanlığı hizmeti vermektedirler. Danışmanlık hizmeti veren bu hukukçular, şikâyet durumu oluşabilecek bir durum ile karşı karşıya kalmanız durumunda hukuk danışmanı şikâyetleri bölümünden hizmet alanında yararlanabilirsiniz.

Herhangi bir sorun mu yaşıyorsunuz? O zaman hukukdanismani.gen.tr adresine girerek sizi rahatsız eden durumu şikâyet edebilme hakkınız bulunmaktadır. Şikâyetinizin değerlendirilmesi şikâyet hizmetinde bulunduğunuz birimin üst mercileri tarafından gerçekleştirilecektir. Hukuk danışmanı bölümünde dile getireceğiniz şikâyet unsurları ile toplum olarak her ne kadar bir sorunla ile karşı karşıya kalmış olsak bile bizi rahatsız eden durumların değerlendirilebileceği gerçeğini ortaya koymaktadır.

İcra takip işlemleriniz, kurumun yönetmelik, anlaşma ve şartname işlerinin takibi gibi işlemleri yapan hukuk danışmanları ellerinden gelen yardımı yapmaktadırlar. Bu işlemlerinizle ilgili bir şeylerin yanlış gittiğini düşünüyorsanız hukuk danışmanlarından bilgi alarak ilgili belge ya da ispat niteliği taşıyan durumlarla ilgili bildirimlerde bulunmalı ve bilinçli bir birey olarak hakkınızı savunacak kaliteli bir hukuk danışmanı ile çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Hukuk alanında uzman biri ile çalışmak sizin kendinizi daha iyi savunabilmenize yardımcı olacaktır. Aynı zamanda hukuk danışmanı birimi hukuk danışmanlarının şikayete konu olan durumları düzeltebilmeleri amacı ile düzenleyici yönde çalışmalar yapabilmelerine ortam hazırlamaktadır. Hukuk danışmanlarımız yani avukatlarımız bizlere her zaman yardımcı olan ve yardımlarını esirgemeyen insanlar olarak yasaların yerine getirilmesinde ve haklarımızı sonuna kadar insanca savunmamıza yardımcı olmaktadırlar. Herkesin bir gün adalete ihtiyacı olacağı gerçeğinden yola çıkarak avukatlarımızın bizleri ne derece koruyacağını tahmin edebilirsiniz.

Hukuk Danışmanlığı ve şikayet siteleri

Hukuk Danışmanlığı ve şikayet siteleri

Günümüzde banka faizlerinin düşmesiyle birlikte tüketiciler ihtiyaç ve konut kredisi çekmek amacıyla bankalara yoğun bir şekilde müracaat ediyor. Ülkemizde bankalardan kredi kullanan her dört kişiden üçü ihtiyaç kredisi çekiyor. Kredi çekenlerin yüzde 60’ının geliri 2 bin TL’nin altında bulunuyor. Tüketiciler kimi zaman konut ya da otomobil almak, kimi zaman da sadece tatile çıkmak için bankadan ihtiyaç kredisi çekiyor.

Günümüz tüketicileri en fazla birikmiş kredi kartı borçlarını ödemek ve konut satın almak için kredi çekiyor. Peki tüketiciler çektikleri bu ihtiyaç kredilerinden ileride mağduriyet yaşamamaları için kredi çekerken nelere dikkat etmelidir? Tüketicilerin kredi kullanmadan önce maliyet ve bütçe değerlendirmesi yaparak aylık ödenebilecek taksitlerin dikkatlice belirlenmesi ve kredi vadesinin buna göre düzenlenmesi gerekir. Kredi müracaatı yapmadan önce tüm bankaların kredi koşullarını araştırmak ve en uygun bankadan yana tercih kullanmak önemlidir. Örneğin 20 bin TL ve 24 ay vadeli bir ihtiyaç kredisinde karşılaştırma yaparak kredi çekenin 1000 TL’ye varan tasarruf olanağı bulunuyor.

Bankalar arası kredi karşılaştırmasını dosya masrafı ile birlikte krediye bitişine kadar ödenecek toplam tutar yani total üzerinden yapmak daha sağlıklı netice verir. Eğitim masrafları için eğitim kredisine ya da taşıt almak için taşıt kredisine başvurmak gibi bir mecburiyet yoktur. Maliyet hesabı yapılarak daha karlı bir tüketici kredisine de müracaat yapılabilir. Birikmiş kredi kart borçları olan ya da ödemelerinde sıkıntı veya sorunlar yaşayan tüketicilere bankalar çoğu zaman yapılandırma için dahi yeni kredi vermek istemeyebilir. Bu durumda farklı bir bankaya müracaat etmek yerine borçların bulunduğu bankalardan yeni bir yapılandırma istemek daha doğru olur.

Ülkemizde Tüketici Dernekleri ve Hukuk Danışmanlarına, Hakem Heyetleri ve Mahkemelerine yüzde 59 oranla en fazla bankalarla ve bunların hizmetleriyle alakalı şikayetler geliyor. Hesap işletim ücreti ve kredi kartı aidatından tutun da işlemsizlik ücreti adı altında tam 64 kalemde bankalar tüketicilerden ücret kesmektedir. Tüketicilerin bankalar ve diğer işletmelerle ilgili bir sıkıntı ve sorun yaşadıklarında şikayetlerini bildirebilecekleri ve aynı zamanda bir hukuk danışmanı vazifesi gören adreslerden biri de Sikayet.com, Tuketiciden.com gibi ücretsiz hizmet veren tüketici şikayet siteleridir. Bir şikayetim var diyen tüketiciler 7 gün 24 saat online olarak şikayetlerini bildirebilir ücretsiz şikayetlerini yazabilir ve kısa sürede etkin  çözümler alabilir.

Hukuk Danışmanı

Hukuk Danışmanı

Hukuk danışmanı hukuk müşavirliği yapan hukuk ile ilgili konularda bilgi sahibi kişidir. Hukuki bir konuda yardıma ihtiyacınız olduğu zaman hukuk danışmanı her zaman yardımınıza koşacak tek kişidir. Doğal ortamda adliye binasında ya da bir arkadaşın tavsiye ettiği bir ofiste istediğimiz hukuk danışmanına ulaşabilir ve sorunumuz ne olursa olsun hukuk danışmanından yardım isteyerek konuyu çözebiliriz. Son yıllarda gelişen teknolojik gelişmeler doğrultusunda internet ortamında da hukuk danışmanlarına ulaşabilir ve hukuk danışmanlarının sitelerinde yer alan formlar aracılığı ile ne konuda olursa olsun sorular sorabilmekteyiz.

İnternetin bize sağlamış olduğu bu kolaylıktan faydalanarak hukuk ile ilgili sormak istediklerimizi soracağımız kişiler arasından da bazan bizi dolandıran, yanlış bilgiler veren kişiler bulunmaktadır. Bu nedenle bu ortamda kuracağımız ilişkilere her daim dikkat etmeli ve dolandırılma ya da kandırılma durumlarımızın önüne geçmeliyiz. Hukuk ile ilgili takıldığınız noktalarda size rehber olması açısından hukuki forum siteleri de son derece faydalı siteler olarak bilinmektedir. Bu sitelerden yararlanarak kişi kendisinin açacağı davalar hakkında bilgilenmekte ve dava ile ilgili sormak istedikleri ayrıntıları bu forum siteleri aracılığı ile sorabilmektedir. Hukuk konusunda fazla bilgisi olmayan ve gerçekten hukuki yardıma ihtiyaç duyanların bu sitelerden yararlanmaları fayda gösterecektir.

Hukuk konusunda yardım alabileceğiniz bir başka internet sitesi de HukukDanismani.gen.tr olacaktır. Sitemizden yararlanmanız için hukuk bilgileri ve hukuk konusunda sorabileceğiniz sorular buraya açıklanacak ve tüketici davalarının çözümünde bu sayfalar en büyük yardımcınız olacaktır. Yeni tüketici yasaları ve yasalar konusunda meydana gelmiş olan her türlü değişikliklere bu site aracılığı ile ulaşabilir ve hukuk danışmanlığı yapanlar hakkında bu siteden yararlanarak yardım isteyebilirsiniz. Hukuk, adalet konularında siz değerli takipçilerimizi asla yalnız bırakmıyor ve her türlü bilgiyi ulaşabileceğiniz kaynaklara en kısa sürede yüklemeye çalışıyoruz.

Hukuki yardım talepleri genellikle tüketicilerin yaşamış oldukları sorunlar çerçevesinde oluşmaktadır. Tüketiciler, aldıkları ürünlerle ilgili yaşadıkları sıkıntıları ve şikayetleri bizlere iletme ve danışma yoluna gitmektedirler. Bizler de elimizden geldiğince bu taleplere yetişmeye çalışıyor ve doğru yönlendirdiğimizden emin olmak istiyoruz. Bu nedenlede sizlere cevap verirken sizler için sorunun en iyi ve kolay çözümünü sunmak amacındayız.